شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

گوگل به دنبال تجارت جدیدی است!!

علم و فرهنگ

تبلیغات

گوگل به دنبال تجارت جدیدی است!!

 

 

«سازمان جهانی فرودگاه‌ها» (ACI) که در شهر مونترال کانادا واقع شده است، همه‌ساله براساس تعداد مسافری که از فرودگاه‌های دنیا سفر می‌کنند و تعداد هواپیمایی که وارد باند می‌شوند آماری منتشر می‌کند تا براساس آن شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها و همچنین میزان افزایش یا کاهش تعداد مسافران هوایی در گستره جهانی مشخص شود.

 


این فرودگاه‌ها به دلیل حجم و تراکم بسیار بالای مسافر و اثاثیه آن‌ها از فناوری‌های الکترونیکی هوشمندی استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات یادشده را بدون هرگونه مشکلی انجام دهند و به همین خاطر می‌توان آن‌ها را یکی از الکترونیکی‌ترین و مجهزترین مراکز دنیا دانست.

این سازمان جهانی برای سال 2012 میلادی «فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا» واقع در شهر جورجیای آمریکا را شلوغ‌ترین فرودگاه دانسته و اعلام کرده است که در سال گذشته بیش از 90‌ میلیون مسافر وارد این فرودگاه شده‌اند و در هر سه دقیقه یک هواپیما در حال فرود آمدن یا برخاستن از باند این فرودگاه بوده است.

طبق آمار موجود روزانه بیش از 250‌ هزار مسافر از این فرودگاه استفاده کرده‌اند تا در مجموع «هارتسفیلد جکسون آتلانتا» بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه جهان نام‌گذاری شود.

با آمار و ارقام یادشده، فرودگاه‌ها امروزه به یکی از قطب‌های اقتصادی بزرگ جهان تبدیل شده‌اند و دولت‌ها با افزایش سرمایه‌گذاری روی آن‌ها سعی در کسب درآمد بیشتر از این طریق دارند. غالب فرودگاه‌های جهان توسط دولت‌ها اداره می‌شوند و بخش خصوصی مدیریت بخش‌هایی از آن را برعهده دارد.

اما برای نخستین بار اعلام شد که بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی جهان یعنی گوگل که مدتی است وارد دنیای سخت‌افزار هم شده است، قصد دارد فعالیت بازرگانی جدیدی راه بیندازد و برای خود فرودگاه اختصاصی تاسیس کند تا از این قافله اقتصادی پردرآمد عقب نماند.

بسیاری از کارشناسان هنوز در باره این تصمیم گوگل برای راه‌اندازی این بنگاه اقتصادی متعجب مانده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند نظر درستی در این زمینه دهند.

اما مدیران گوگل یعنی «لری پیج» (Larry Page) و «سرگئی برین» (Sergey Brin) نقشه‌های متفاوتی را در سر می‌پرورانند و اعلام کرده‌اند که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 82‌ میلیون دلار می‌خواهند فرودگاه اختصاصی تاسیس و از این بخش نیز کسب درآمد کنند.

در شهری که فرودگاه اختصاصی گوگل تاسیس می‌شود یک فرودگاه بین‌المللی با نام Mineta San Jose International Airport فعالیت می‌کند و گوگل قصد دارد این فعالیت بازرگانی جدید را با همکاری این مرکز به نتیجه برساند. طبق قرارداد همکاری مشترکی که بین گوگل و این فرودگاه به امضا رسیده است.

فرودگاه اختصاصی گوگل در شهر «سن جوز» در ایالت کالیفرنیا تاسیس می‌شود تا به‌جز جت‌های تجاری و اختصاصی گوگل، هواپیماهای مسافربری و باربری معمولی غیرگوگلی نیز در آن فرود آیند.

گوگل برای ساخت فرودگاه مورد نظر خود قراردادی را هم با شرکت بریتانیایی Signature Aviation منعقد کرده است تا فرودگاه و ترمینال آن متناسب با آخرین استانداردهای جهانی تاسیس شوند.

قرار است ترمینال این مرکز در فضایی به وسعت 17‌هزار فوت مربع، ساختمان مربوط به بخش‌های اداری و فروشگاه‌ها در فضایی به وسعت 33‌هزار فوت مربع، آشیانه هواپیماها در فضایی به وسعت 66‌هزار فوت مربع، پارکینگ هواپیماها در فضایی به وسعت 805‌هزار فوت مربع به همراه 300 پارکینگ اتومبیل ساخته شود. این فرودگاه در مجموع در فضایی به‌وسعت یک‌میلیون و 247‌هزار فوت مربع ساخته می‌شود.

«اریک اشمیت» (Eric Schmidt) مدیرعامل گوگل گفته است که این فرودگاه قابلیت فرود و پرواز هم‌زمان هشت جت را دارد و در قلب دفتر مرکزی گوگل ساخته می‌شود تا فعالیت‌های این شرکت نیز به کمک آن تسهیل شود. عده‌ای از کارشناسان می‌گویند که این یک اقدام غیرمنتظره و عجیب به نظر می‌رسد.

اگرچه در سراسر جهان ‌میلیاردرهای فراوانی وجود دارند که با پول خود پروژه‌های مختلف را راه‌اندازی می‌کنند، اما این نخستین باری است که شرکت ثروتمند گوگل تصمیم به تاسیس فرودگاه اختصاصی گرفته است که گفته می‌شود این فرودگاه سالانه بیش از سه‌میلیون دلار برای این شرکت هزینه دربر خواهد داشت.

اما گوگل که نظر کاملا متفاوت نسبت به همه اشخاص و سازمان‌های ثروتمند جهان دارد، می‌گوید در ‌هزار سوم باید فناوری را وارد بخش‌های مختلف زندگی، حتی فرودگاه‌ها کرد و به واسطه آن درآمدهای خود را افزایش داد.




برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.